Vodáctví má v naší zemi mnohaletou tradici, která sahá až do období socialismu. V té době si vodáci nechali odesílat lodě vlakem, některá vlaková nádraží dokonce měla vybudované oplocení pro uskladnění přepravených plavidel a můžete se o tom přesvědčit ve filmu Svatební cesta do Jiljí, kde Libuška Šafránková má na starosti vyzvednutí lodě z přepravní společnosti Československých drah v Suchdolu nad Lužnicí. Dnes se lodě přepravují převážně automobily a mnohé z nich jsou součástí půjčoven lodí a vodáckého vybavení. Těchto firem je celá řada a operují v blízkosti vodních toků i mimo ně. Kupříkladu pronajmout si lodě můžete i nedaleko Prahy v místech, kde vodácká turistika vůbec neprobíhá.

plavba na vodě

Kdo má zájem začít v tomto směru podnikat a otevřít si půjčovnu lodí, měl by také pomýšlet na to, jak bude svou činnost propagovat. V dnešní době je velmi výhodné soustředit pozornost na Internet, na vlastní webové stránky, které výborně poslouží jako propagační zdroj, a to tak, že se nikomu nevnucují, ale naopak si je lidé vyžádají sami. Profesionální tvorba webu ve Zlíně https://www.imperialmedia.cz/tvorba-webovych-stranek-zlin/ se zabývá tvorbou webových portálů i pro půjčovny lodí.

webové stránky

Vytvoří požadovaný informační zdroj, s patřičnou grafickou úpravou a s některými prvky potřebnými pro provoz půjčovny, jako jsou e-shopy nebo rezervační formuláře pro prodej či pronájem kánoí, kajaků, raftů, pádel, lodních vaků, záchranných vest, přileb a dalších předmětů, s nimiž vodáci na své plavbě počítají. K prosperitě půjčoven také přispívá zvládnutí problematiky SEO, ta je důležitá pro propagační činnost, aby vás při vyhledávání zboží či služeb zákazníci objevili na předních pozicích ve vyhledávačích, a abyste byli konkurenceschopní vůči ostatním půjčovnám. Půjčovna lodí nemusí být závislá pouze na jedné řece, může své služby nabízet i v širším rozpětí v rámci celé republiky nebo i v zahraničí.