Nezáleží na tom, kde pracujete. Jistě si uvědomujete, že ke své práci potřebujete obrovské množství údajů, znalostí a dovedností. Jen tak ji můžete dělat nejlépe, jak dokážete. Web copywriting není jiný. Pokud vaším cílem není mít pouze hezký web, musíte jim dát údaje, ze kterých mohou čerpat. Podívejme se, co všechno musí vědět předtím než se pustí do samotného tvoření obsahu.

Psaní poznámek údajů

Proč?

Proč jste začali podnikat? Co vás vedlo k tomu přijít na trh právě s těmito produkty nebo službami? Jak začínala značka? Sedněte si s textařem u kávy a řekněte mu, jak a proč jste začínali, jak vznikl název značky a jaký je její příběh. Nemusí se vám to zdát důležité, ale když se specialista s vaší značkou seznámí, bude přesně vědět, jak vás prodávat.

 

USP produktu nebo služby

V čem je to, co nabízíte tak jedinečné a proč by to lidé měli chtít? Klady a zápory, účel, zlepšení. Bez prodejních argumentů není prodeje. Sdělte všechny benefity, které poskytujete pouze vy a proč jste tak specifičtí. Věřte, že právě to vás může dostat na výsluní.

Online prodej obchod

Cílová skupina a nastavení komunikace

Jedno s druhým souvisí. Máte-li v plánu prodávat lidem středního věku, spisovný jazyk bez slangu bude ideální. U mladší generace si toho ale můžete dovolit více a bude lepší, když budou články napsané jejich jazykem. Popište svého ideálního klienta, jeho potřeby, touhy apod. Podle toho lze nastavit nejen styl psaní, ale také grafiku, uživatelské rozhraní a mnoho dalšího.

 

Marketingové aktivity jako celek

Dejte dohromady všechny činnosti v oblasti marketingu, které provádíte. Online i offline. Textař musí vědět, odkud k jeho obsahu budou lidé chodit. Půjdou na homepage nebo z PPC reklamy? Jak se vzhled každé z těchto stránek bude lišit? Tohle a mnoho dalšího musíte copywriterovi dát v podkladech, musí se na to vyptat, anebo si na dané informace musí přijít sám. Dřív ovšem nemůže začít pracovat.


Jak bude reklama vypadat?
-
Kup si reklamu pod tímto článkem jen za 50 Kč
Zobrazit formulář pro nákup